diumenge, 1 de març del 2020

Pastís de cafè i cacau

Doncs ves per on que em van regalar una bossa de farina de garrofa i un paquet de cafè i casualment em va arribar una recepta d'un pastís amb aquests ingredients. A la que vaig poder m'hi vaig posar i el vaig posar en pràctica i el vaig fer arribar a l'amiga que em va regalar els ingredients principals. I...el va repartir amb les companyes de la feina, de tal manera que casi no el pot ni tastar!!!
A veure que us sembla a vosaltres! Ja m'ho explicareu!

Ingredients eco eco eco:

- 200 grs. mantega a temperatura ambient
- 200 grs. de sucre golden o sucre morè
- 5 ous
- 300 grs. de farina de blat o espelta
- el cafè d'una cafetera italiana de tres tasses (el deixem refredar)
- una punta de vainilla
- 3 cullerades de farina de garrofa o de cacau en pols
- 150 grs. de farina d'ametlla
- 1 cullera de postres de llevat

Pas a pas:

- Separar els rovells de les clares dels ous i muntar les clares a punt de neu amb una punta de sal
- Batre sucre, mantega i vainilla uns 2 o 3 minuts
- Afegir els rovells d'ou d'un en un
- Barrejar la farina, el llevat, la farina d'ametlles i el cacau/garrofa i ho anem incorporant a la massa alternant amb el cafè
- Afegir ara amb molt de compte les clares a punt de neu
- Passem la massa a un motlle Gugelhopf o de Bundt cake o el que us agradi i ho enfornem uns 40 min a 180º
- Quan el treiem el deixem refredar dins del motlle unes dues hores i pim pam nyam nyam
- El podem decorar amb sucre glaç o amb un glassejat de cafè i sucre glaç, però està tant bo que no cal...



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada