diumenge, 11 de març del 2018

Crackers sense gluten

Ja feia temps que em passava pel cap fer una recepta de crackers, o com diríen els alemanys "Knäckebrot". El Knäckebrot és un pa cruixent que combina molt bé amb patés (vegetals o vegans), formatges i melmelades i em porta moooolts bons records de quan vivía a Berlin, on el vaig descobrir.
Per la cuina em voltava mitja bossa de farina de civada sense gluten i com que no m'arribava per fer el que tenia en ment (no patiu que no trigaré gaire a tenir.ne més i fer cosetes bones) vaig decidir provar a fer aquests crackers. No porten gaire feina i el resultat és excepcional!!!!!


Ingredients:

- 200 grs. de farina de civada sense gluten Sol Natural
- 150 grs. de barreja de llavors Omega 3 (sèsam, llinosa, xia...) o les llavors que més us agradin
- 50 grs. de germinat de llinosa i xia Sol Natural (boníssims en cremes i amanides!!!)
- 1 punta de sal de l'Himalaia
- 50 ml. d'oli d'oliva
- 1 culleradeta de postres de cúrcuma + pebre Sol Natural
- 150 ml. d'aigua mineral


A treballar:

- Escalfar el forn a 180º mentres preparem la massa dels crackers.
- Barrejar tots els ingredients secs i afegir l'aigua i l'oli d'oliva fins que s'integrin bé tots els ingredients
- Fem una bola amb la massa i l'estirem entre dos papers de cuina amb un corró de fusta. Ha de tenir uns 4 mm. de gruix.
- Amb un ganivet ben esmolat l'anem tallant a la mida que ens agradi i separem els crackers una miqueta, no fós que s'enganxéssin quan els enfornem
- Els enfornarem més o menys una mitja hora i després els passarem a una reixeta per tal de que es refredin.



Els guardarem dins una llauna metàl.lica i se'ns guardaran una setmana aproximadament,

1 comentari:

  1. Quina bona pinta!!! Quan em vas comentar que els volies fer, ja em vas fer venir ganes de crackers, però ara que els veig.... Vull provar-los!!!!!
    Gràcies per compartir la recepta.

    ResponElimina