divendres, 23 de gener del 2015

Hamburgueses de tofu fumat

I mira per on que un tofu fumat de tamany familiar va anar a parar a la botiga...bé...el motiu és que no ens vam entendre amb Vegetalia a l'hora de demanar·lo i la Montse em va dir que me'l quedés i que en fés alguna cosa...després de donar·li voltes i voltes i més voltes he decidit fer·ne hamburgueses...que per cert han quedat boníssimes!!!!!!!!!!!!!!! al menys a mi m'han agradat molt!!!!
La recepta està basada en una que vaig fer en un curs de cuina vegetariana que vaig fer ja fa un mil·leni però adaptada al meu gust i sincerament...al que tenia a la nevera...

Au, a treballar una mica:

Eco-ingredients:

- 250 grs de tofu fumat
- 125 grs. de flocs de civada minis
- 1 rajolinet de salsa de soja (així substituïm la sal)
- Curry al gust
- 2 o 3 pastanagues ratllades
- 1 grapat de xampinyons nets i picats
- 1 poma royal gala ratllada


A per feina:

- Esmicolar el tofu i barrejar amb els flocs, la verdura i la poma
- Deixar reposar la mescla uns 30 min., així els flocs s'hidraten
- Amb les mans humides fem forma d'hamburgueses amb la massa. Pot ser que costi una mica de lligar, si ens passa aixó afegim una mica de farina o pa ratllat.


- Fregir les hamburgueses amb una mica d'oli fins que estiguin daurades.
- Les hamburgueses que no ens mengem les podem conservar uns dies a la nevera.
- Se'n poden fer entrepans o acompanyar·les d'amanida o com a segon plat. Jo les vaig sopar amb una mica de col Kale feta al forn en forma de xips.

Ah! He provat de congelar·les crúes, però va ser un desastre quan les vaig treure i les vaig fregir perquè se m'esmicolaven...crec que va ser perquè hi vaig posar altres verdures...
Podeu variar les verdures, però aneu amb compte, si les feu amb verdures que agafen molta aigua tipus carbassó no s'enganxen i tindreu massa d'hamburguesa voltant per la cuina i enganxada a les mans, jejeje

Ah! i no hi ha foto de les hamburgueses cuites perquè no us enganyaré...m'ha quedat fatal...

Bon profit!!!!!!!!!!!!!!


2 comentaris:

  1. Després de la prova de l'altre dia, puc afirmar que aquestes hamburgueses tindrien gran acceptació a casa meva. Encara que ja saps que nosaltres les hi trobem textura "croqueta" ;-))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Anna, aquestes tenen una textura diferent, clar que si t'animes les hi pots donar forma de croqueta i m'expliques que tal! :)

      Elimina